Knud Illeris lærings-model giver en god forståelse af, hvordan den digitale læring vedrører samspillet med omverdenen og de samfundsmæssige kulturbegreber. Børnene styrkes i deres medie kompetencer.
Mediepædagogikkens indhold, set i lyset af den teknologiske udvikling i samfundet i dag, skal jeg, som pædagogisk facilisator, styrke børns digitale læring og kompetencer. I læringsmiljøet er der fokus på, om børnene tilegner sig ny viden ved bearbejdning af ydre stimuli og nye indtryk, her er fokuset at øge kompetencerne. Det multimodale tekstbegreb er med til at skabe drivkraft i børns lyst til at lære - det multimodale er kendt fra børnenes hverdag. Individ-perspektivet i samspils-processen med omverden; set ud fra hvordan vi udtrykker os gennem kulturen. Her med udgangspunkt i nutidens kulturdiskurser, som præges af både den deskriptive og den normative kulturdiskurs. - Den digitale medielæring tager udgangspunkt i det æstetiske kulturbegreb, hvor der skabes kulturel identitet gennem kreativitet og kunstneriske udtryksformer. I det antropologiske kulturbegreb, er alle medskabende til at opretholde en kultur, hvor der er plads til alle; mangfoldighed, inklusion og differentiering.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar